Visuele identiteit & online content

Visuele identiteit & online content

Zodra u uw marktpositie, uw troeven en de bekommernissen van uw klanten duidelijk hebt gedefinieerd, kunt u daaruit op heel natuurlijke wijze een visie afleiden voor de communicatiestijl die u wilt aannemen.

Uw communicatie moet niet louter uit woorden bestaan, maar moet ook verrijkt worden met visuals, foto’s, video’s, grafieken, een grafisch charter op basis van uw logo. Al deze elementen bezorgen u een visuele identiteit en vormen een van de basispijlers voor de ontwikkeling van uw merkimago en het vertrouwen dat de klanten in u stellen.

Een sterke, duidelijke en coherente identiteit

Deze communicatiestijl kan eventueel licht aangepast worden in functie van uw verschillende doelgroepen en kanalen. Uiteraard verschilt de communicatie via Instagram naar een jonger cliënteel van de communicatie in een newsletter die zich bijvoorbeeld vooral richt op een ouder cliënteel met een grotere koopkracht. Datzelfde geldt in de B2B, waar men niet altijd op dezelfde manier communiceert met een kleinere klant of een grote account; in die gevallen kunnen enkele kleine aanpassingen aan de stijl nodig zijn.

Maar het is wel best dat de belangrijkste kenmerken van uw communicatie redelijk stabiel, duidelijk en coherent blijven, zodat u een sterk en herkenbaar merkimago kunt creëren. Deze bekendheid moet ontwikkeld worden op basis van uw eigen communicatiestijl, alsook op basis van de waarden en berichten die u van uw concurrenten onderscheiden en die u op intelligente wijze op de markt positioneren.

Websites, CMS, e-commercesites, Facebook-pagina’s, newsletters, video’s… Sterke berichten en visuals om nog meer bezoekers als klant aan te trekken!